Gerilla pazarlaması tanımını ilk yapıp, bu pazarlama metoduna isim babalığı yapan
Jay Conrad Levinson'un karısı Jeannie ile birlikte yazdığı Guerilla
Marketing Remix: The Best of Guerilla Marketing kitabını okuyorum. -araya bir
not girmek gerekirse, tatilleri belki en çok bu yüzden seviyorum: okumaya zaman
ayırabildiğim için. 15 gün boyunca Seth Godin'in Tribes: We Need You to Lead
Us ve Meatball Sundae: Is Your Marketing Out of Sync? kitaplari ile,
Arman Kırım'dan, RIP, Bana Bi Akıl Ver Hocam'ı, Harry Beckwith'ten de What
Clients Love: A Field Guide to Growing Your Business kitaplarını bitirdim, şimdi
de elimde yanda kapak fotoğrafı gözüken kitap var. -
Jay, pazarlama iletişiminin - aslında bence "iletisim" alarının
her birinin, ki buna özel hayat ve özel ilişkiler de dahil- altın kuralları
arasına, Türkçe'ye bir türlü tam çeviremediğim - bağlılık, sadakat, taahhüt
gibi karşılıkları olmasına rağmen- kafamda devam etme kararlılığı olarak
anlamlandırdığım COMMITMENT'i koyuyor.
Pazarlama işinde en pahalıya mal olan şeylerden birinin uygulamaya sokulan
fikrin yeterli olgunluğa ulaşmadan öldürülmesi olduğunu da belirten Jay, Leo
Burnett'in yaratıcılığını yaptığı ünlü Marlboro kampanyasına değiniyor (s. 38-41).
1950'lerin başında satışları 31. sırada olan ve "kadın" sigarası
olarak algılanan Marlboro'nun yaklaşık 45 yıl devam eden kampanyasının-
Marlboro Country kampanyası- nasıl başladığını anlatan Jay, "Aradan bir
yıl geçtikten sonra marka hala 31. sıradaydı, yapılan araştırmalar markanin
hala kadınsı algılandığını gösteriyordu. ... Marlboro kampanyasının gerçek
kahramanı, birinci günden itibaren kampanyaya sahip çıkan ve pazarlamanın anında
sonuç vermediğini bizlere de hatırlatan Philip Morris yönetim kurulu başkanı
Joseph Cullman, IV'dir." diyor.
Ingilizce'de "commitment" dedigimiz sey, ya da devam etme kararliligi, hayatin her alaninda degerli.
YanıtlaSil