6 Eylül 2012 Perşembe

İş Güç


Ne demişti McLuhan 1964'te?  "(mesajı iletmedeki) araç mesajın ta kendisidir".. Ne demek bu?  Yani, bir mesajı iletmek için kullandığınız aracın, yöntemin de alıcıya ilettiği bir mesaj vardır, ki bazen aslında tek iletilen mesaj da budur...

Bu devirde size faks çeken sirketle ilgili - faksta ne yazarsa  yazsın- aldığınız mesaj son teknolojiyi kullanmaktan kaçındıkları (ya da son teknolojiyi kullanamadıkları olmaz mı?

Madem mesajın iletilmesinde kullanılan araç mesajın ta kendisi şirketiniz "basitim", "ucuzum", "profesyonellikten uzağım", "beceriksizim" mesajlarını vermek istemiyorsa
  • şirketin logosunu, antetli kağıtlarını ya görsel kurumsal kimliğini "ya bizim yiğenin çizimi kuvvetlidir o  yapar bunu ucuza" diyen patrona, müdüre itibar etmemelidir
  • tasarimlarını profesyonelce hazırlattığı görsel kurumsal kimlik kalemlerini (antetli kağıdını, kartvizitini, broşürünü) "şu matbaa öbüründen  100 Lira ucuza basıyormuş" diye ucuza bastırmamalıdır (fiyattan önce kalite- iki matbaa aynı kaliteyi sunmuyorsa elma ile armutun kıyaslanmasıdır yapılan)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder