Halkla
İlişkiler profesyoneli yaptığı işte en önemli işbirliğinin basın olduğunu
aklından çıkarmadan hareket etmek zorundadır. Kullanıcıların kendi içeriklerini
yaratabildiği sosyal medyanın yükselişte olduğu ve "bekçilerin kapıları
tuttuğu" geleneksel medyayı zorladığı bugünlerde bile haberinizin
bir gazetede, dergide, radyoda ya da televizyonda yayımlanması daha kısa
sürede, güvenilirliği sosyal medyadan görece daha yüksek olarak daha geniş
kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır.
Daha önceki
bir yazımda basınla ilişki kurarken birbiriyle bıçak sırtı iki noktayı
aklınızdan çıkarmamanızı söylemiştim. Basın mensubu ne düşmanınızdır ne de
sırdaşınız.
Basın
mensubu - muhabir, editör, yayın kurulu üyeleri - çalışanı olduğu mecrayı takip eden
kitleye, o kitlenin keyifle, merakla okuyacağı, seyredeceği, dinleyeceği
habeler sunmak, bu sayede okunurluluğunu dolayısıyla mecrasının satışlarını ve kârlılığını artırmak amacı taşır. (Kendisi de bu sayede değerini artıracaktır)
Muhatabını
tanı
O zaman ilk
yapmanız gereken hem basın mensubunu hem çalıştığı mecrayı yakından tanımak.
(sürekli dönüp geldiğimiz nokta "hedef kitleni tanı" aslında.
Çocukken içgüdüsel olarak bildiğimiz ama sonra zaman zaman unutuverdiğimiz bir
şey hedef kitleni tanı meselesi bir yandan. Hatırlayın çocukken babamıza
farklı, annemize farklı, büyükannelere farklı taleplerle giderdik.)
Herkese aynı
bülteni gönderme
Haber
olmasını istediğin konunun farklı yönleri vardır mutlaka. Her bir yönü öne
çıkaran farklı hikayeler oluşturmak da mümkün. Ne demek bu? Karadeniz'de inşa
edilmesi planlanan bir HES'in hem ekonomik hem sosyal hem ekolojik yönleri
bulunur. Mutlaka bir insan hikayesi de vardır- bir mağdur, bir kahraman, bir
direnişçi, hatta bir aşk hikayesi bile bulunabilir konuyla ilgili.. Evet biraz
zaman ayrımak, biraz emek vermek gerekiyor. Ama seçici davranarak iş yükünü
hafifletmek mümkün. İster konularınızı seçin, ister bülteninizi gönderdiğiniz
basın mensubunu. Ama basın mensubunuzun ve çalıştığı mecranın hangi yöne
meylettiğini mutlaka bilin. (biraz "nabza göre şerbet" dediğimiz şey
değil mi bu?) Haber konunuzu da ona göre şekillendirin. Daha başarılı
olacağınızdan eminim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder